Benieuwd naar eerdere shots?
Hier een greep uit het werk dat ik gedaan heb:

Ontwikkeltweedaagse Social Work
Het afgelopen jaar heeft de HvA hard gewerkt aan het vormgeven van het curriculum van het eerste jaar van de opleiding Social Work. In september 2019 beginnen de eerste studenten aan deze nieuwe opleiding. Hoogste tijd dus om de curricula voor de jaren 2, 3 en 4 te ontwikkelen. Ongeveer

Professional Services Day – Level Up!
De Erasmus Universiteit in Rotterdam heeft sinds het voorjaar van 2019 een meer klantgerichte en flexibele dienstverlening, die voorziet in de wensen en behoeften van onderwijs en onderzoek. Ruim 600 medewerkers die bij bedrijfsvoering werken, hebben het startpunt daarvan gemarkeerd tijdens de ‘Professional Services Day – Level Up’. Deze dag heb

“Zet een docent filosofie voor een techniekklas.”
Dat was één van de antwoorden op de vraag: hoe kunnen we er voor zorgen dat kinderen echt nóóit meer in aanraking komen met techniek? Naast antwoorden als “we halen gewoon alles wat met techniek te maken heeft uit de maatschappij” of “we verbieden kinderen om zich te interesseren voor

Persoonlijk leiderschap, beïnvloeden en adviseren
Wat doe jij als je doet wat je niet laten kan? Zie je wat er wel is of zie je juist wat er niet is? Werk je graag samen of liever alleen? Ben je een tempomaker? Een knopendoorhakker? Zorg jij dat iedereen betrokken blijft? Zorg jij voor de kwaliteit? Of

De toegevoegde waarde van de GMR
De gemeenschappelijke medezeggenschapsraad van de Stichting Primair Onderwijs Condor wilde graag met een paar oude gewoontes breken. De leden – deels docenten en deels ouders – wilden van grotere toegevoegde waarde zijn voor de scholen en de decentrale medezeggenschapsraden. En nu er een nieuw stategisch beleidsplan in de maak was,

Visieontwikkeling
Toen de Zorgcirkel Zaanstreek hoorde wat we in Egmond – Heiloo deden, duurde het niet lang voor we de vraag kregen of we hen ook konden helpen. Ook met de medewerkers van dit verzorgingshuis hebben we op energieke en originele wijze een visie voor de organisatie geformuleerd. Compleet met meerjarenplan!

Visieontwikkeling
De Zorgcirkel regio Egmond – Heiloo wilde eens wat anders. Geen visie die het resultaat was van een invullijstje, of een samenvatting van wat er elders al op papier gezet was. Maar een visie die inspirerend is, die gedragen is, die op originele wijze tot stand is gekomen en die

Beïnvloeden en adviseren
Ken je dat? Dat je met hart en ziel aan een advies voor je bestuurder hebt gewerkt? Dat je zéker weet dat jouw advies echt de allerbeste optie is? Maar dat bestuurder toch echt een andere keuze maakt? Werken in een politiek-bestuurlijke omgeving stelt bijzondere eisen aan je advies-skills. Er

Ontwerp curriculum Social Work
In september 2019 gaat de nieuwe opleiding Social Work aan de Hogeschool van Amsterdam van start. Die nieuwe opleiding moet meer zijn dan de som der delen van de drie oude opleidingen die er in opgaan. Een team van enthousiaste docenten heeft de opdracht een aantrekkelijk curriculum te ontwerpen. Maar

Projectmatig werken en persoonlijk leiderschap
De Lindenberg – huis voor de kunsten in Nijmegen – wil een professionelere organisatie worden. Om dat te realiseren willen ze grote projecten vaker door eigen personeel laten leiden, in plaats van daar mensen voor in te huren. Daarnaast vinden ze het belangrijk dat medewerkers de regie over hun eigen

Manifestatie Archief innovatie gaat door!
Na 4 jaar met hart en ziel gewerkt te hebben aan Archiefinnovatie, viel voor het tijdelijke programmabureau Archief 2020 eind 2016 het doek. Ze wilden knallend het jaar uit met een Manifestatie waarmee ze niet alleen hun werk doorgaven, maar ook vierden wat er bereikt was: inspireren, vieren en overdragen

Waarom moeilijk doen als het samen kan?
De gemeente Lingewaard wil een procesgerichte organisatie worden. Een organisatie waar de verantwoordelijkheden laag in de organisatie liggen en minder hiërarchische aansturing is. Waar het ‘wij’-gevoel groot is, waar mensen zich houden aan hun afspraken en waar mensen elkaar aanspreken op ongewenst gedrag. ‘Waarom moeilijk doen als het samen kan?